Se stie
care este puterea unui brand bine ales si bine construit. Se stie ca imaginea
vinde asa ca nu este de mirare ca Hello Kitty este o masina de facut bani.
Specialistii confirma acest lucru, spunand ca este vorba de o strategie pe
piata de consum prin care imagine pisicutei roz continua sa faca furori.
Pentru cei
care nu stiu, Sanrio se afla in spatele acestui brand, o companie de origine
japoneza care a lansat moda ce avea sa le aduca profituri uriase. Acestia au
parte de miliarde de dolari din imaginea Hello Kitty, atat prin ceea ce
promoveaza ei cat si prin licenta oferita pentru ca imaginea sa fie folosita in
anumite scopuri de design, in vederea cresterii vanzarilor unor produse.
Intr-un
raport, se arata ca numai pe anul trecut Sanrio a inregistrat nu mai putin de
6,5 miliarde de dolari si a fost clasat ca fiind pe locul 6 in lume in ceea ce
priveste puterea detinuta pe piata de licente. A fost insa mereu asa?
Compania a
apelat la o strategie in 2009 pentru ca lucrurile sa mearga bine. Am putea
spune ca acel moment de rascruce i-a ajutat ca astazi sa beneficieze de un
brand atat de puternic. Daca pana in acel an produsele cu Hello Kitty se
vindeau exclusiv in magazinele lor, dupa schimbarea radicala de a oferi licente
si altora s-a ajuns la un boom de marketing ce a sporit veniturile.
Actual,
acest brand este o atractie la nivel mondial si pentru toate varstele. Desi
pare greu de crezut, se pare ca si adultii o indragesc pe pisicuta Hello Kitty.
Exista chiar si un hotel in Los Angeles, un avion in Taiwan si chiar si un tip
de gogosi ce se vand in Hong Kong, toate cu imaginea Hello Kitty.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.