Directorul
Renaul-Nissan, Carlos Ghosn, sustine ca vanzarile masinilor electrice au
scazut, asa cum a fost prezis, insa dorinta globala de a reduce emisiile de
carbon si de a imbunatati tehnologiile, ar putea determina o crestere puternica
a acestor masini.
Carlos Ghosn nu
doreste sa fie afectat de vanzarile mici ale masinilor electrice. O predictie
din anul 2011 a apreciat ca grupul Renault-Nissan va vinde 1.5 milioane de
vehicule pana in 2016, acesta fiind o predictie foarte optimista. Grupul abia a
trecut de 250.000 de vanzari.
Ghosn nu este
singur. Presedintele Barak Obama a prezis ca vor exista un milion de masini
electrice in Statele Unite pana in anul 2015: in luna ianuarie, totalul
masinilor electrice a fost de 280.000. Richard Branson a declarat ca in
urmatorii 20 de ani nu vor mai exista pe sosele masini pe baza de combustibili
fosili, numind aceste masini ca fiind "complicate si antice."
Transportul
contribuie la 23% din emisiile la nivel global, iar ambitia fundamentala va fi
cea de a schimba aceasta valoare. Intrebat daca este de parere ca numarul
vanzarilor al acestor masini va creste, Ghosn a raspuns: "In momentul in
care vom sti unde se vor afla UE, SUA si China in anul 2030, voi putea spune cu
exactitate cate masini electrice vor fi necesare." Motivul pentru care
oamenii nu cumpara masini electrice este simplu: "Daca exista o penalitate
a pretului, oamenii prefera sa nu cumpere."
De asemenea Ghosn
declara ca Renault-Nissa lucreaza la reducerea pretului masinilor, iar acest
lucru va contribui si la reducerea volumului de masini. In prezent, masinile
electrice alcatuiesc un procent mic al masinilor vandute la nivel global.
Totusi, aceasta este o adevarata problema. In definitiv, tehnologia nu este
chiar atat de scumpa. Daca ne uitam la fizica elementara care sta la baza
masinilor electrice, acestea nu ar trebui sa fie mai scumpe decat masinile
normale.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.