miercuri, 30 aprilie 2014

Codul bunelor maniere la munca

Indiferent ca esti vanzator sau asistent manager, daca lucrezi pe teren sau la birou o mare parte din romani au un sef. In fata caruia trebuie sa raspunda, in fata caruia trebuie sa se justifice. Codul bunelor maniere spune ca unele raspunsuri sunt efectiv de evitat. Nu poti raspunde unui sef ca nu ai timp cand tocmai munca ta este sa ai timp in locul lui pentru a rezolva lucrurile.

Nu, nu inseamna umilinta sau cel putin nu pentru cei extrem de orgoliosi. Tine mai degraba de modul in care stii si ar trebui sa raspunzi unei provocari de acest gen. Intr-un top al lucrurilor pe care nu ar trebui sa le spui la birou se numara:

  • Nu am timp pentru asta. Oricat de elegant ai spune acest lucru efectul este acelasi. Poate fi si negatia de vina insa sigur nu suna bine. 
  • Justificand ca nu este problema ta.  In orice caz daca esti pus sa faci ceva este clar treaba ta. Unde mai pui ca de multe ori este un test indirect pentru ca seful sa isi dea seama de evolutia ta daca exista sau de o sansa de a avansa. 
  • In loc de voi incerca mai degraba poti spune cu certitudine ca vei face. Incercarea moarte nu are insa acolo unde se cere actiune nu poti spune ca poate, daca si cu parca. 
  • Este imposibil sa...In primul rand pentru ca nimic nu este imposibil si se pot gasi solutii si in al doilea rand pentru ca niciodata sa nu spui niciodata. 
Si nu ti-ai dori sa testezi anumite teorii asta dincolo de ceea ce bunul simt iti dicteaza. 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.