vineri, 10 ianuarie 2014

Secretele din spatele unui bestseller

Reteta succesului nu o detine nimeni insa ce-i drept mai toti se straduiesc pentru asta. Si cand vine vorba de o carte reteta de succes asa cum o cred unii este sa isi povesteasca viata, sa includa povesti romantice. Dar pana la urma exista un public tinta pentru fiecare segment de literatura. Si totusi, un studiu realizat in acest sens arata ca in spatele unui bestseller stau anumite aspecte.

Utilizarea frecventa a "si"-urilor si a "dar"-urilor precum si un numar mare de substantive si adjective. Acesta este un prim aspect. Poate ca gandind din prisma cititorului se doreste o usurinta de a parcurge paginile. Pentru ca la un moment dat ai dori o mica pauza din lungul sir de actiune si descriere.

La polul opus se afla cartile care pun accent pe multe verbe. Si in special cele de actiune fata de partea de succes in care verbele exprima o stare de amintire, de gandire, ce descrie ceva ("recunoscu", "isi aminti").

Un astfel de algoritm a fost realizat pe baza mai multor tipuri de carti. Desi sunt doar factori cu implicatie mica se pare ca exista totusi un aport adus succesului vanzarilor. Asa cum cercetatorii spun caracterul de succes al unei scrieri se bazeaza pe o serie de aspecte, incepand cu partea interesanta ca si subiect si continuand cu stilul. Se adauga partea noua, cu ce anume schimba piata de profil si nu in ultimul rand nevoia de a captiva ca si actiune.

Dar norocul? Sunt cazuri pe care le experimentam in plan personal cand orice ai face parca universul comploteaza sa nu iti iasa bine. Asadar norocul joaca si el un rol in reteta succesului atat in ceea ce priveste o carte pe drumul gloriei cat si cand vine vorba de viata de zi cu zi. Poate fi gandirea fatalista, poate fi pozitivismul insa pana la urma norocul gasit sau nu face ca rezultatul sa fie cel asteptat. 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.