miercuri, 29 mai 2013

Stiati de intoleranta la gluten?

A trecut ceva timp de cand am scapat zic eu de problemele stomacale. Vara trecuta m-am simtit foarte rau, iar in general sunt un tip pretentios la mancare, insa nu e din cauza mea as zice, ci mai ales datorita faptului ca in timpul adolescentei m-am ales cu o peritonita, o infectie puternica la stomac. Pana la varsta de 20 ani, am urmat tot felul de diete, ba chiar m-am tot intrebat ce sa mananc putin si des ca sa ma satur. Am mancat tot felul de seminte tin minte in toamna asta, am mancat de exemplu prune uscate, stafide, alune, nuci chestii de care am auzit in stanga si in dreapta ca fac bine la sistemul imunitar dar si la stomac.

Discutam astazi de diete la facultate cu o colega ce a terminat o specializare in nutritie si din vorba in vorba a inceput sa imi spuna de problema pe care o are ea. E alergica la gluten. Nu poate manca grau, orz, secara, ovaz. Si ea  tine un regim sever, iar mancarea ei prefarata e piept de pui prajit...Ideea e ca atunci cand merge la shopping si vede o prajitura tare intr-o vitrina trebuie sa se gandeasca de doua ori inainte sa o manance. Daca oare contine gluten? In general din ce mi-a zis prietena asta aditivul asta sa ii zic asa, gluten-ul apare peste tot. In mezeluri, in paste, in produse de panificatie, in paine...

Am inceput sa ma simt norocos cand am aflat cat de complicat este sa traiesti cu o astfel de alergie la gluten. Desigur ca exista si produse fara gluten. Din cate am inteles eu in tara noastra, Qlife.ro este importator  de produse fara gluten, iar datorita lor cei diagnosticati cu boala celiaca se pot bucura practic de toate produsele care in mod nromal au o cantitate de gluten: paine fara gluten, faina fara gluten, biscuiti, fulgi de porumb, croissante, grisine si asa mai departe...Va invit sa citit mai multe detalii http://www.qlife.ro/Blog/produse-fara-gluten-schar.html

Care dintre voi stie cat costa analizele la sange care in mod normal ar trebui sa iti indice la ce alimente esti alergic?

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.