miercuri, 1 mai 2013

Neam de mamaligari si grataragii

Mamaliga e preparatul ala traditional facut din malai de porumb, mancata si de stramosii nostrii, din faina sura de porumb macinat la piatra. Am auzit de multe ori pana acum poporul roman comparat cu mamaliga care iasa din faina de porumb pusa la fiert, prima data cred ca, cu ocazia unui meci de fotbal, cand fotbalistul bulgar Stoicikov ne-a facut mamaligari. Apoi de ceva timp de cand viata romanului e din ce in ce mai grea si  regresul pe plan social,. politic cat si economic e tot mai accentuat, se da iarasi vina pe mamaliguta care nu pusca, facand astfel o comparatie intre masa amorfa de cetateni care desi nemultumita de jaful generalizat si coruptia din tara, nu face nimic pentru a-si cere drepturile si implicit sa sansa la o viata mai buna.

Si eu personal in ultima vreme cred tot mai mult ca suntem un neam de mamaligari, cu toate ca sunt mandru ca m-am nascut in Romania, insa trist ca am ajuns sa asist la distrugerea unei tari, in care regimul national-comunist a lasat in urma o serie de realizari, platite cu sudoarea a milioane de romani care au trait mizerabil in 50 ani de comunism.

Totusi maine e 1 mai si sarbatorim ziua muncii, cu toate ca sunt tot mai putine persoane care muncesc in tara asta, iar de la an la an lumea crede ca de 1 mai se sarbatoreste marea gratareala. Si pe langa ca e 1 mai, se dezbate aprig la televizor ca de la 1 iunie, micii, banalii mititei, care probabil au contribuit la construirea un brand de tara si de mitocanism ar putea sa fie interzisi de la 1 iunie de Comisia Europeana, datorita compozitiei lor care contine bicarbonat de sodiu.

Am avut o revelatie, brusc mi-am schimbat starea cand am auzit ca de la 1 iunie e posibil sa nu mai avem micii aia penibil facuti la majoritatea macelariilor din Romania, plini de carne tocata veche si de usturoi turcesc. Brusc viata in toate aspectele ei devenise pentru mine mai frumoasa, mai ales ca pe sticla de la televizor a aparut un mare maestru bucat de la o bodega din capitala care a zis ceva de genu "de cand sunt mic mananc mici si nu am avut nimic". M-a cuprins o depresie post-coitum cand am revenit la realitatea trista si am vazut ca un expert guvernamental, face tot posibilul ca sa treaca micul drept produs traditional.

O tara de mamaligari, de grataragii, de curve si de agentii de pariuri, asta e Romania.

Poza: http://www.booha.ro/getPoza_articolImagine.csp?id=112

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.