joi, 18 aprilie 2013

Munca, saracie, discriminare, lene sociala

Am discutat astazi cu un tigan care vorbeste la perfectia limba rromanes dar si limba romana. A plecat de acasa de tanar, a terminat armata prin anii 1990 iar dupa ce interprinderea unde lucra a falimentat, a continuat sa practice meseria pe care o cunoaste foarte bine, aceea de zidar, zugrav, mester in constructii.

Din pacate pentru prietenul meu tigan care munceste, acesta s-a casatorit cu o femeie si ea rroma ai caror rude sunt un pic mai primitive, in sensul ca se ocupa cu camatarie, locuiesc undeva pe o strada plina de rromi, iar mesterul meu sta pe curte cu un alt rrom, fiu al sotiei dintr-o alta casatorie, care e genul de om care cand a fost chemat la munca de socrul sau, adica mesterul meu tigan, acesta a raspuns ca pentru 20 lei nu iasa din casa. Mesterul meu intretine atat familia sa, are o fata pe clasa a 12 a, cat si o parte din familia ginerelui, care are un copil mic fara nicio, poate singura vina a lui este ca a venit pe lumea asta....

Am mancat cu domnul asta la masa, caci azi am pus gresie si faianta noua in baie (adio probabil concediu) si mi-am dat seama ca si el constientizeaza ca o parte din semenii lui rromi nu muncesc si apeleaza tot timpul la discriminarea pozitiva, la vechile metehne precum furatul...A incercant sa vanda casa sa scape din zona unde locuieste, s-a certat cu rudele sotiei si nu a reusit nimic altceva...decat fiica acestuia sa fie si mai apropiata de ele. Voi ce parere aveti?

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.