luni, 15 aprilie 2013

Colegii mei de la filologie

Nu stiu daca va amintiti dragi prieteni, insa eu am terminat liceul la profilul filologie. Astfel ca in timpul liceului am avut o groaza de ore de limba romana, am facut tone de traduceri la limba engleza si mai ales nu a fost an in care sa nu ma chinui sa scot media 5 la limba franceza. Ma gandeam aseara daca ar mai trebui sa aleg odata ce profil sa urmez la liceu ce as alege acum? Stiti probabil marea mea frustrare? Job-urile in domeniul uman sunt destul de greu de gasit si slabut platite...E mult mai usor pentru un tip care lucreaza cu cifrele sa isi gaseasca job. De exemplu majoritatea colegilor meu se gandesc se devina profesori, avand in vedere ca foarte multi urmeaza psihologia sau litere...

Am o colega care invata japoneza, inca un tip care se gandeste dupa ce termina facultatea sa faca traduceri din romana in ebraica. Am vazut ca se cauta acum cunoscatorii de limbi rare, banuiesc ca piata inca nu e saturata de tineri cu masterat in litere si care stiu foarte bine limba engleza si cam atat. Sincer nu ma vad sa stau intr-un birou si sa fac traduceri, sa legalizez acte, insa sunt destul de multumit cu mine datorita faptului ca dupa 4 ani de liceu pot sa spun ca am o cultura generala vasta, stiu bine engleza insa imi lipseste exercitiul...Si cu latina o mai ard insa de greaca veche sa nu ma intrebari ca am un fost coleg care imi spune ca are ceva ore...

Sincer imi aduc cu placere aminte de orele din liceu de latina, de tezele la limba latina in care aveam fituici cu declinarea verbelor...Parca m-as intoarce inapoi in liceu. Va spuneam eu in multe din articolele mele in care vorbeam de sistemul educational romanesc ca odata ce iesi din sistem vezi altfel lucrurile. Totusi daca as avea timpul necesar m-as apuca sa invata maghiara, insa nu sa fac traduceri profesionale si alte chestii ci datorita faptului ca la bunicii mei in Ardeal se vorbeste foarte mult ungureste.

Pana una alta, pentru traduceri profesionale va recomand http://birou-de-traduceri.ro

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.