Site-urile de
socializare pot oferi informatii despre o persoana care te intereseaza, dar pe
care n-ai avut ocazia sa o cunosti personal- cum ar fi, de exemplu, un candidat
care doreste sa se angajeze folosind mediul online.
Atunci cand
vizionezi profilul unei persoane, te astepti probabil si la o oarecare
exagerare: o fotografie care avantajeaza persoana respectiva, avand un continut
generos la categoria „despre mine”. Un nou studiu sugereaza ca utilizatorii
retelei de socializare Facebook nu isi aranjeaza profilele de prezentare astfel
incat acestea sa prezinte o imagine cat mai buna a lor.
In cadrul acestui
studiu, unii cercetatori din Texas, Statele Unite, au accesat profilele
participantilor la studiu, vizualizandu-le, dupa care au estimat rezultatele pe
care acestia le-ar putea obtine la un test obisnuit de personalitate, ce
implica indicatori ca: extraversie, agreabilitate, nevrotism, deschidere si
constientizare. Ulterior au comparat
aceste aprecieri bazate pe profilele de Facebook cu scorurile obtinute efectiv
de subiecti la testele de personalitate la care au fost supusi si cu
caracterizarile facute de 4 dintre prietenii virtuali ai subiectilor.
Rezultatele
acestui studiu au corespuns pentru patru din cei cinci indicatori anterior
amintiti, mai putin pentru nevrotism, despre care se cunoaste a fi foarte greu
de evaluat, in general.
Asemenei oricarei
estimari bazate pe informatii provenite din mediul online, profilele
participantilor nu au fost foarte exacte, insa s-au dovedit a fi mult mai
aproape de imaginea subiectilor despre ei decat s-a crezut. Aceasta corelatie
moderata este echivalenta cu gradul in care cineva poate ghici trasaturile de
personalitate ale unui interlocutor la prima vedere.
Asadar,
vizionarea profilului pe Facebook sau pe o oricare alta retea de socializare al
unui posibil angajat ar putea ajuta sa se intuiasca daca acesta este potrivit
pentru locul de munca vizat.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.