marți, 6 ianuarie 2015

Lucruri pe care vizitatorii le urasc la un site/blog

Fie ca navighezi in scop de divertisment, fie ca faci shopping, aduni informatii sau orice altceva, exista unele lucruri care pur si simplu te enerveaza la site-urile si blogurile pe care ajungi sa le vizitezi.
Sunt multe lucruri ce fac ca un site/blog sa fie inchis imediat, de la timpul de incarcare pana la plasarea de anunturi enervante. Iata in continuare o lista a acestor lucruri enervante pe care trebuie sa le eviti.

1. Prea mult continut text. Se pare ca, in medie, vizitatorii citesc efectiv mai putin de 30% din continutul text al paginii pe care se afla. De aceea trebuie sa faci in asa fel incat acei 30% sa conteze, incearca sa prezinti informatiile esentiale pentru ca restul sa le oferi intr-o alta maniera, mai dinamica, mai interactiva. Aceste alternative antrenante atrag utilizatorii si pot ajuta foarte mult la cresterea ratei de conversie.

2. Timp prea mare de incarcare. Asta probabil ca stiai deja: traim intr-o societate in care se cer rezultate imediate. Cand se acceseaza un link, timpul de incarcare trebuie sa fie, daca nu instantaneu, cel putin foarte rapid. Statisticile arata ca 40% din utilizatori pleaca de pe site daca timpul de incarcare al acestuia depaseste 3 secunde. In acest fel site-ul sau blogul trebuie optimizat in asa fel incat elementele ce maresc timpul de incarcare sa fie eliminate.

3. Nu functioneaza pe telefon si/sau tableta. Poate cea mai mare greseala posibila, in momentul de fata mai bine de 60% din utilizatorii internetului il acceseaza de pe dispozitive mobile. Daca pagina nu este responsive si pentru mobil, site-ul sau blogul va avea de pierdut foarte mult.

4. Pop-up-uri si anunturi enervante. Toata lumea le uraste, o proportie de peste 90% mai exact. Daca totusi e nevoie si de acele pop-up-uri, ar trebui acordat un timp de inceput utilizatorului pana ca acestea sa apara, altfel site-ul/blogul va fi inchis imediat.

In aceasta lista s-ar mai putea incadra si videoclipurile ce ruleaza automat, sau imposibilitatea de a contacta serviciul clienti. Site-ul odata deschis cu un videoclip ce ruleaza pe fundal iti distrage atentia, iar daca nu exista un serviciu clienti si nu ai cui sa te adresezi, ce faci? Acestea au fost cateva idei, ai grija sa le eviti daca nu iti doresti ca bounce-rate-ul sa creasca dramatic si site-ul/blogul sa aiba de suferit.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.