Ai o idee puternica pentru urmatorul lucru mare ce urmeaza, dar inainte sa o vinzi cuiva, trebuie sa o asterni pe hartie. A venit timpul sa-ti faci un plan de afacere.
Universitatea din Washington State ne da niste sfaturi pentru a-i ajuta pe antreprenori sa-si organizeze ideile si sa uimeasca potentialii investitori.
Aceste sfaturi lumineaza niste intrebari majore pe care directorii executivi aspiranti trebuie sa si le puna. Precum ce probleme o sa rezolve afecerea mea, care este misiunea companiei si de ce sunt eu mai bun decat altcineva de pe piata.
Inainte de a incepe o afacere, trebuie sa ai o viziune clara despre scopul pe care-l ai. Ca si conducator al unei afaceri ai nevoie de un plan de afaceri pentru a gasi un investitor, pentru a lua un imprumut pentru afacere sau pentru a face inbunatatiri in afacerea existenta.
10 lucruri esentiale pe care trebuie sa le dezbati in cadrul unui plan de afacere :
Identifica-ti nevoile pentru afacere
- Defineste nevoia, sau problema care o satisface afacerea
- Daca nu esti sigur care este scopul afacerii, va trebui sa te opresti si sa regandesti acest lucru profund pentru a-l lansa
Descrie clar cum isi satisface nevoile
- Acesta este locul declaratiei misiunii
- Listeaza obiectivele pentru actiunile afacerii tale asupra gaurilor din market
- Sansele sunt ca alte afaceri sa lucreze la acelasi lucru pe care-l faci si tu - dar cum face ca afecerea ta sa faca lucrul asta mai bine ?
Descrie cum afacerea ta este unica
- Gaseste un model de afacere care detaliaza avantajele organizatiei tale, pentru a atesta cum va supravietui afacerea ta
- Listeaza atuurile si slabiciule pentru competitie
- Distinge-te de multime pentru a-ti mari sansele pentru o investitie capitala
Numeste-ti partile interesante
- Identifica-ti echipa de management si consilieri
- Include detalii profesionalismului lor
Invata marimea pietei
- Analizeaza conditiile pietei : cat este de mare, cat de mult creste, cat de repede si potentialul profit
Invata cine iti face piata tinta
- Va trebui sa aratati piatei tinte o strategie de marketing, daca nu pierdeti timp, bani si forta de munca
Concepeti strategii ideale de promovare
- Cum ajungi la publicul tinta? Strategia ar trebui sa includa mediile ideale care le arata clientilor de unde sa obtina informatii
Detaliaza fluxurile de venituri
- Aici ar trebui sa incluzi structurile de preturi, costurile si statisticile veniturilor
Fa-ti o idee despre cati bani ai nevoie sa incepi
Creaza-ti un plan in cazul unui scenariu negativ si unul pozitiv
Daca respecti toti acesti pasi, ar trebui sa uimesti investitorul, iar afacerea ta sa prospere.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.