miercuri, 19 februarie 2014

Cum sa iti faci un plan de afacere


Ai o idee puternica pentru urmatorul lucru mare ce urmeaza, dar inainte sa o vinzi cuiva, trebuie sa o asterni pe hartie. A venit timpul sa-ti faci un plan de afacere. 
Universitatea din Washington State ne da niste sfaturi pentru a-i ajuta pe antreprenori sa-si organizeze ideile si sa uimeasca potentialii investitori.
Aceste sfaturi lumineaza niste intrebari majore pe care directorii executivi aspiranti trebuie sa si le puna. Precum ce probleme o sa rezolve afecerea mea, care este misiunea companiei si de ce sunt eu mai bun decat altcineva de pe piata.
Inainte de a incepe o afacere, trebuie sa ai o viziune clara despre scopul pe care-l ai. Ca si conducator al unei afaceri ai nevoie de un plan de afaceri pentru a gasi un investitor, pentru a lua un imprumut pentru afacere sau pentru a face inbunatatiri in afacerea existenta.
10 lucruri esentiale pe care trebuie sa le dezbati in cadrul unui plan de afacere : 

Identifica-ti nevoile pentru afacere

  • Defineste nevoia, sau problema care o satisface afacerea
  • Daca nu esti sigur care este scopul afacerii, va trebui sa te opresti si sa regandesti acest lucru profund pentru a-l lansa

Descrie clar cum isi satisface nevoile

  • Acesta este locul declaratiei misiunii
  • Listeaza obiectivele pentru actiunile afacerii tale asupra gaurilor din market
  • Sansele sunt ca alte afaceri sa lucreze la acelasi lucru pe care-l faci si tu - dar cum face ca afecerea ta sa faca lucrul asta mai bine ? 

Descrie cum afacerea ta este unica 

  • Gaseste un model de afacere care detaliaza avantajele organizatiei tale, pentru a atesta cum va supravietui afacerea ta 
  • Listeaza atuurile si slabiciule pentru competitie
  • Distinge-te de multime pentru a-ti mari sansele pentru o investitie capitala

Numeste-ti partile interesante

  • Identifica-ti echipa de management si consilieri
  • Include detalii profesionalismului lor

Invata marimea pietei

  • Analizeaza conditiile pietei : cat este de mare, cat de mult creste, cat de repede si potentialul profit

Invata cine iti face piata tinta

  • Va trebui sa aratati piatei tinte o strategie de marketing, daca nu pierdeti timp, bani si forta de munca

Concepeti strategii ideale de promovare

  • Cum ajungi la publicul tinta? Strategia ar trebui sa includa mediile ideale care le arata clientilor de unde sa obtina informatii

Detaliaza fluxurile de venituri

  • Aici ar trebui sa incluzi structurile de preturi, costurile si statisticile veniturilor

Fa-ti o idee despre cati bani ai nevoie sa incepi

Creaza-ti un plan in cazul unui scenariu negativ si unul pozitiv

Daca respecti toti acesti pasi, ar trebui sa uimesti investitorul, iar afacerea ta sa prospere.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.