marți, 25 iunie 2013

Grupul Frustratilor Anonimi!


Aproape a mai trecut o sesiune peste mine si va zic acest lucru nu datorita faptului ca as vrea sa caut motive care sa justifice inactivitatea mea de pe blog in ultima vreme. Pana una alta am fost ocupat cu invatatul, insa in timp ce studiam de multe ori mi-a trecut prin minte sa intru pe blog si sa scriu o farama de idee, insa am uitat, iar mai apoi pasiunea scrisului s-a stins si m-am confundat iarasi in activitatile cotidiene. Insa se pare ca a venit si caldura asta dupa o groaza de zile ploioase, a venit si duminica trecuta.

Duminica trecuta am mers la tara, de Rusalii, iar acolo am dat peste o mana de rude, peste bunici obositi de faptul ca tineretea a trecut iar caruntetea ii chinuie, oameni pentru care alinarea sufletului si slujba de duminica de la biserica reprezinta intodeauna o prioritate. Pentru o clipa am crezut ca sunt in Rascola de Liviu Rebreanu, imediat ce am inceput sa vorbim despre agricultura, despre faptul ca vremea torida ajuta un pic culturiile de greu, despre faptul ca nu mai e rentabil sa lucrezi la 70 ani pamantul. Discutia purtata de dragul pamantului, a fost ca un preambul in fata discutiilor ce au urmat...In capul mesei se afla un unchi pe cat de mic de statura, pe atat de iute la manaie, iar mania era cauzata de cotidianul de zi cu zi, nedreptatile sociale, poate si un pic amplicate de un dulceag vine facut anul trecut.

Daaaa! Mi-am spus eu cand am vazut ca discutia  a luat-o intr-o parte destul e interesanta. Am vorbi de cum se face totul pe pile in Romania, de faptul ca daca vrei sa iti bagi apa la sat trebuie sa ai ceva relatii pentru ca instalatorii sa nu se opreasca la poarta casei tale la spartul targului, am vorbit de pensionari, care acum parca au devenit un fel de intelectualitate a vremii comuniste, care sunt cam "prigoniti" de muncitorii zilelor noastre, care pana la 65 ani isi pot lua gandul de la pensie. Am vorbit in general de vieti sumbre, de luciditatea de pe urma a romanului la un sprit de vin alb. Am constientizat toti cei prezenti la masa, ca sansele sa o ducem pe viitor mai bine sunt mici dar nu inexistente. Am inteles cum vede cum om de la tara al carui baiat incearca sa invinga obstacolele sistemului in bacalaureat 2013, dar mai ales am inteles inca odata ca pentru ca omul sa poate reactiona e nevoie de cateva lucruri: putina minte, sa dobandeasca un minim de confort si o bruma de bani, sa isi cunoasca propria persoana. Prima data reactioneaza in cercul sau de prieteni, cunoscuti, insa multi se resemneaza. Da, noi romanii avem nevoie de un grup al frustratilor anonimi!

Va sufocati de cald in apartamente? Esti elev si dai bacalaureat 2013? Ai ramas fara servici in anul in care Ponta se lauda ca a scos economia din criza? Esti tanar si te simti deja batran?

Scuipa aici frustrarile!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.