joi, 16 mai 2013

Discutie in autobuz...

Calatoresc destul de des cu autobuzul, iar calatoria mea tipica dureaza cam 30 minute, de undeva de la tara, pana la oras...Imi place sa analizez persoanele din jur, iar pana acum am intalnit pana acum tot felul de oameni, incepand de la oameni extrem de bine imbracati vorbind pret de 1-2 minute la telefon, probabil tipul corporatist, unde la nivel de middle management si pana la betiviul sau mahalagioaica clasica. Uneori am fost mandru ca sunt roman si exista si romani modesti care se simt bine in autobuz indiferent ce venit au pe luna si daca isi permit sau nu masina (poate pur si simplu nu le place sa conduca), insa de foarte multe ori am ramas dezamagit de natura umana si in special de romanul tipic. Imbracat saracacios, cu educatie putina, la o prima vedere cam neingrijit...genul de om care merge din 4 in 4 ani la vot cu mintea tulbere de tuica oferita drept spaga electorala. Genul de om, noi muncim nu gandim, prieten cu saracia si neajunsurile. Apropo de transport in comun, imi spunea cineva ca a mers cu trenul intr-o localitate in Oltenita, iar el era singurul roman din tren, in rest erau cam 30-40 rromi ce mergeau cu nasu' in suflet.

Si cum mergeam eu saptamana asta cu autobuzul, calatoria incepe cu o scena kafkiana a absurdului. Un pensionar, un batran de 70 ani poate, ii arata biletul soferului, dupa ce insistent ii spune ca nu are bani si a luat deja un bilet. Soferul reactioneaza nervos, cu ochii bulbucati si fata rosie, cu mustata care aproape ii acoperea buzele, tipa brusc la pensionar: Pute-ai sa mori de cand ti-au luat biletul. Scoate banii si plateste. Nu discut sau coboara jos. Ce crede-ai? Pensionarul cu fata in pamant se cauta atent prin buzunare si pana la urma gaseste banii necesari calatoriei.

Ma asez apoi pe scaun, undeva in spate, avand grija sa nu supar un nene cu un televizor in mana, pe care probabil il ducea la reparat...Ma gandesc ca daca vroia sa il arunce nu mai lua autobuzul. Nici nu ma asez bine ci si aud in urechea dreapta o voce rastita care vorbeste la telefon si care se indrepta spre judet cu treaba. Ce treaba? O treaba importanta, ca doar mergea la comisie pentru pensie de boala. Si vocea rastita ii spunea unei prietene, ca a dat la doctoru Georgescu X suma de bani, plus la asistenta o ciocolata scumpa rau, luata cu 10 lei de la LIDL, incepand sa se destanuie fara sa ii pese ca are spectatori. 

Am aflat ca sotul dansei este un betiv notoriu, ca ea ar baga la divort dar nu are bani, ca ii e frica ca acesta sa nu se spanzure si gura satului sa spuna ca ea e vinovata...Ca recent acesta a suferit o operatie la un picioar platita de fiul acestuia care a costat 45 de mil., iar in opinia sa, barbatului ei rau si alcoolist mai bine ar fi murit...Am aflat si de ce a stat o groaza de ani cu el... De ce oare? Pentru ca nu vroia ca, copiii sa creasca fara tata, aceiasi copii care acum il dau afara din casa pe batran. Ca ea e bolnava, sufera cu fierea si brusc a luat-o o durere, insa mai poate sa vorbeasca la telefon...Discutia a continuat vreme de cel putn 30 minute...iar in discutie au fost atinse si subiecte precum, datoria la banca, "amantul" mai tanar...chestii care cand le-am auzit pe moment m-au secat de orice energie. Doamna asta avea cam 45 ani si muulteee minute in abonament. Am numarat 4-5 stereotipuri care reieseau din discutie, majoritatea datorate lipsei de educatie.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.