joi, 11 octombrie 2012

Abandon scolar si studii superioare


Am inceput la 1 octombrie facultatea si intre timp de cand mi-am reluat activitatea, am observat multe chestii, multe de spus si de relatat pe blog.Vreau sa vorbim in urmatoarele articole despre educatie, despre cum vad eu in momentul actual viitorii intelectuali ai Romaniei, despre rata noastra de absolventi de studii superioare, practic de realitatea sociala, mergand pana la abandon scolar.

Un studiu Eurostat, realizat in 2012 scoate in evidenta faptul ca Romania are prea putini absolventi de studii superioare (20,4), in timp ce tinta propusa de Uniunea Europeana fiind de peste 40 %.Vecinii nostri, bulgarii au undeva pe la 27,3%, in timp ce maghiarii au peste 28 %.La polul opus se afla Irlanda cu o rata de
49,4 %.

Bun, am finalizat cu cifrele.Acum vreau sa va pun dragi cititori o intrebare:

Cum sunt in Romania prea multi absolventi de studii superioare?Ce facultati private dau diplome pe banda rulanta?Cati dintre vecinii dumneavoastra si-au procurat o astfel de diploma, ca la televizor si in presa am vazut ca la orice colt de strada gasesti o facultate gata sa iti vanda o patalama?Cine iti scrie o diploma pe genunchi?Deci sincer, habar nu am cum vad guvernantii in momentul de fata viitorul tarii, insa eu cred ca sunt tare derutati.Scolarizam tinichigerii auto sau incercam sa pregatim ingineri it?Pai cum?La televizor ni se spune ca nu toata lumea trebuie sa termine o facultate, cand e tot mai clar ca de meseriasi (mecanici,strungari,sudori) e nevoie din ce in ce mai putini, pentru ca nu mai avem industrie.Inca o intrebare logica.Cum iasa dintr-un absolvent de liceu tehnologic un meserias daca el nu face deloc practica dar nici nu invata teorie?Noaptea mintii...

Urmeaza alte cateva cuvinte despre abandon scolar.Am invatat in clasa a XII a ca sistemul educational e in stransa legatura cu economia tarii.Sau cel putin asa e in statele dezvoltate, in care atat economia cat si educatia se intalnesc intr-un punct in care cererea de absolventi e adaptata la oferta si invers..

2 comentarii:

  1. Salut, ai dreptate dar intr-o societate in care nimeni nu mai da doi bani pe educatie, este normal ca politicienii sa-si doreasca mai putini absolventi de facultate, dar pot sa spun un lucru daca Romania nu are nevoe de noi, granitele sunt deschise, asa ca nu avem altceva de facut decat sa plecam din tara asta ramolita

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc de vizita si de comentariul bine articulat!din cate stiu eu si am vazut la cunostiinte nici pe afara nu curge lapte si miere.daca esti inginer it, electronist sau ai oricare alta profesie aflata la cautare nu ai nimic de pierdut sa incerci.eu personal vreau o clasa de mijloc, atata tot.un minim de confort si mai multe posibilitat de afirmare.un mediu social mai curat si multa energie..

      http://www.youtube.com/watch?v=hNrmdUQcJMU

      Ștergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.