duminică, 29 aprilie 2012

Primariile de sate

Vine mult iubit campanie electorala.Acelasi circ ieftin, aceleasi persoane, aceleasi afise colorate si implicit aceiasi masa de manevra controlata lejer de principalii actori politici.

Cu toate ca eu, autorul acestui blog voi merge pentru prima dat la vot in acest an, vreau sa va transmit ca deja adulmec franezia campaniei cu toate ca nu sunt un activist politic, ci mai degraba sunt un tip caruia ii plac cauzele.

Multi ar spune ca, vesnica, cultura s-au nascut la sat.Eu tin sa ii contrazic si sa spun ca mai degraba saracia incolteste cel mai grav in satele romanesti.Saptamana trecuta ma aflam in fata unei primarii de comuna din mult iubit meu judet de munte si am asistat la un dialog genial intre Primar si Seful de post.

Primarul:Mai..e grav de tot.Nemernicii fura tot ce pot.Luna trecuta au furat suportul care tinea steagul, acum au furat capacul de pe bazinul primariei..

Primarul:Ce sa mai facem?Spune tu X-ulescule.

Sefu de post:Pe cine sa prinzi domn primar?

Sefu de post:Vedeti multe din ajutoarele sociale s-au taiat, ca lumea e saraca, ca romii sunt majoritari, ca etc.

La care primarul continuand dialogul pe acelasi ton vreo 5 minute vine cu solutia salvatoare si zice:Gata, asta e.Facem o cere la prefect!

Mai dragut ca in Caragiale.Ma intreb eu insa daca idealul suprem Romania Europeana , va exista vreodata?Mai nou e pe cale de disparitie si bruma de speranta care le-a mai ramas romanilor sau care le-a fost inoculta dupa intrare in UE.Speranta nimicita treptat de politicieni cu complicitatea nepasarii populatiei si a lipsei uneori a unor actiuni civice solide.

2 comentarii:

  1. Ştii cum se zica:deştepţii promit şi proştii trag speranţe. Mai întâi de toate e vina noastră nu a lor. Şi va fi mereu a noastră atâta vreme cât cădem în vrăjeala lor. Poate blogul tău ar trebui să se numească Românul european, că de la locuitor se începe a fi european, nu se face întâi ţara şi apoi locuitorii. Au încercat italianii să facă întâi ţara şi apoi locuitorii: am făcut Italia acum rămâne să facem italianii - spusese Garibaldi.

    RăspundețiȘtergere
  2. @oaia neagra din turma

    multumesc de vizita.nici eu nu sunt un "roman european".ceea ce scriu eu aici reprezinta doar parerile/frustrarile mele.

    contrastul dintre ceea ce vad si cum ar trebui sa fie, pentru ca Romania (adica eu ca viitor adult, cetatean) sa exist pe planeta nu doar ca o oaie sura ci ca o parte dintr-un sistem politico-social care da randament si care are credibilitate/mandrie.


    o sa vezi mai multe in urmatorul meu post.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.