miercuri, 5 decembrie 2012

Ce fac cu facultatea de ... ?

Am cautat pe google si am vazut ca tot mai multi studenti isi urmatoarea intrebare;ce fac cu facultatea de ... ?iar in locul celor trei puncte puteti adauga, drept, sociologie, litere, psihologie, administratie publica, drept, turism.Ce faci asadar de exemplu cu facultatea de drept in zilele noastre?Ce faci de exemplu cu facultatea de relatii internationale cand mamica si taticul nu sunt seCURisti sau bunicul nu e fost comunist, macar presedinte de CAP daca nu la comert exterior.

Eu ma intreb ce fac cu facultatea de psihologie, pentru ca imi dau seama ca a trecut aproape 1 semestru si nu am invatat mare lucru.Si am inceput sa ma gandesc daca diploma de studii superioare e chiar atat de importanta?Dupa cum stiti si voi, in Romania cunostiintele din domeniul in care esti pregatit conteaza putin, sa nu zic chiar deloc.Ma gandesc ca daca termin o facultate sau am o diploma in domeniul X nu am realizat mare lucru.In proportie de 90 % patalamaua nu te face mai destept.Te poate insa ajuta daca ai competente intr-un anumit domeniu si cum ar zice romanul, sa ai un pic de noroc in viata daca nu ai pile...Dar norocul e cam gresit de gasit, nu neaparat pentru ca piata ar fi supra saturata de absolventi, ci datorita faptului ca absolventilor le este imposibil sa-si practice profesia datorita unor caste constituite in mod feudal.Casta notarilor, politistilor, medicilor, profesorilor, bugetarilor...Deci chiar daca omul a rasfoit almanahe din proprie initiativa si nu s-a multumit cu faptul ca trecea lejer la examene, ca deh, in Romania atat la stat cat si la privat sunt studenti din ce in ce mai putini, datorita conditiilor economico-sociale, acestuia ii este practic imposibil daca vine dintr-o familie saraca sau medie sa fie de exemplu medic la un spital cat de cat decent.(am caz in familie).O alta cunostiinta a terminat ASE-ul cu scarba de cifre si bani, a trecut la Teologie si a iesit la final cu scarba si mai mare de Romania.Intrebarea ramane.Ce fac cu facultatea de ...?

Ideea e ca dupa perioada comunista majoritatea parintilor au vrut sa-si trimita copiii la facultate, ramanand cu ideea ca o facultate iti asigura un job mai bun, o alta viata decat cea de proletar.Ei bine acum nu vine statul sa te ia cu japca la munca sau sa te trimita la canal.Acum mergi tu din proprie initiativa sa ii speli la fund pe cei mai norocosi ca tine in strainatate.Si multi si-au facut un obiectiv din terminarea unei facultati.Stiu un caz concret de student ce a facut 3 ani la Spiru Haret, un ghinionist fara diploma care la aproape 30 ani munceste in constructii prin strainatate vara ca mai apoi sa aiba bani de facultate.Iar tipul nu e nici macar o inteligenta nativa, e genul mediocru care iubeste berea si manelele, insa nu accepta sa nu aiba o patalama la mana.

Sistemul Bologna de 3 ani + 2 ani de master mie imi ridica multe semne de intrebare.Practic daca faci o facultate si nu ai master e ca si cum ai face liceul fara sa iti iei diploma de bacalaureat.Intrebarea ce fac cu facultatea de ... cred ca ar trebui inlocuita cu "ce stiu sa fac cu adevarat" ?Ce competente am?Stiu sa tencuiesc, zidesc, sa pun parchet?Sau stiu doar o groaza de teorie si ajung pana la urma sa pun si eu parchet si sa zidesc?


3 comentarii:

  1. Singurul articol care nu advertorial. Ai început să te schimbi prietene. Faci o treabă mai bună acum, iar advertorialele sunt ceva mai credibile..
    On topic acum:
    Ce ai putea face cu facultatea de psihologie? Păi ai o groază de variante chiar dacă nu pare. Prima ar fi să te angajezi psiholog în cadrul Armatei.
    Apoi ai putea să faci dascăl de psihologie.
    Sau head-hunter - persoana care se ocupă cu recrutarea de personal.
    Sau în poliţie...
    You can do whatever you want - just do it!
    Adică trebuie să decizi ce vrei să faci şi să o faci bine!
    Să trăieşti! Şi votează cu capul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. tocmai am pus 2 advertoriale :)) mai is naspa.nici mie nu imi plac, dar asta e!diseara revin si cu un articol de calitate, promit.

      Ștergere
    2. Am văzut advertorialele. Şi ţi-am spus - par mai credibile!

      Ștergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.