sâmbătă, 4 august 2012

Iubesc libertatea de exprimare

Odata cu referendumul din 29 iulie, care nu e nici lovitura de stat pe care o acuza Traian Basescu, dar nici ultima sansa pentru "intoarecerea spre democratie" asa cum sustine USL, am inceput sa fiu bucuros ca am in jurul meu oameni dispusi sa ma contrazica, folosind argumente pertinente.Deci hai sa fim sinceri, "intoarecerea la democratie", "reconcilierea romanilor cu institutiile statului" se poate face si cu Basescu presedinte, insa deocamdata primeaza lupta politica si interesele transpartinice.Ideea e ca odata cu referendumul din 29 iulie am inceput sa realizez cat de mult avem nevoie in tara asta de de civilizatie, de educatie, dar mai ales de pareri contradictorii, de dialog si de polemici constructive.Ion Ratiu spunea Voi lupta până la ultima mea picătură de sânge ca să ai dreptul să nu fii de acord cu mine.

Pe de alta parte, voi cititorii acestui blog, cunoscand faptul ca nu am mers la referendum puteti sa imi reprosati, sa ma intrebati "cum poate sa existe democratie in totalitarism?".Eu consider ca o majoritate si un presedinte provenit din randurile USL poate sa faca la fel de mult rau tarii ca Traian Basescu acum, la fel cum o majoritate parlamentara covarsitoare nu poate decat sa impiedice formarea unei democratii veritabile, prin lipsa unei opozitii care sa vegheze la respectarea democratiei.Abia dupa 20 ani zic eu ca democratia in Romania incolteste, judecand din prisma schimbului de mentalitati si generatii.Dupa cum spuneam si in alte articole, Romania nu poate sa vopeseasca in roz, peste noapte, blocurile care acum sunt gri.Partea trista e ca constiinta colectiva e alterata si mult prea intoxicata de o parte a mass-mediei.

Intrebarea ce vreau sa o rostesc cu atata ardoare e asta:

Poate libertatea de exprimare sa devina o arma veritabila in mana cotropitorilor?Poate romanul nostru sa creada vrute si nevrute si sa preia modelele negative prezentate ca tendinte de emancipare?Daca romanul nu are o foame de progres, de cultura, de educatie, de cunoastere acesta o sa ramana multi ani de acum sluga manipulatorilor.Asadar cinic si perfid concluzionand, votul meu valoreaza la fel ca votul ultimului "turist electoral".De ce sa nu ma opun eu unei tendinte de rinocerizare, de ce sa nu ignor un razboi al altora, adica razboiul romano-roman?De ce sa merg sa votez USL sau Traian Basescu?
Nu am mers la votul pentru referendum, pentru ca libertatea mea de exprimare si "puterea poporului" e inca limitata si o sa fie probabil inca sute de ani de acum inainte, atat timp Agenda Europeana e deja facuta.

Iubesc totusi libertatea de exprimare pentru care tinerii au murit in 1989 si va respect pe toti cei care ati pus stampila pe DA sau pe NU.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.