vineri, 13 ianuarie 2012

Petre Tutea - Emil Cioran




Memorabil, insa ii las pe bloggeri mai experimentati sa detalieze subiectul.Eu mai caut in continuare...

Daca deschidem cartea Petre Tutea – Intre Dumnezeu si neamul meu, citim chiar in primele pagini scrisori adresate de Petre Tutea lui Emil Cioran, precum si parerile lui Cioran despre Tutea, impartasite lui Bucur Tincu. Iata ce scrie: „ Ca si tine, ii pastrez lui Petrica aceeasi admiratie. Ce om extraordinar! Cu verva sa fara pereche, daca ar fi trait la Paris, ar fi avut astazi o reputatie mondiala. Vorbesc adesea despre el ca despre un geniu al vremurilor noastre sau, mai degraba, ca despre singurul spirit genial pe care mi-a fost dat sa-l intalnesc in viata mea.” Aceste afirmatii au fost facute in aprilie 1974.

Iata si Petre Tutea ce scrie „cinicului si ateului” Emil Cioran: „Mi-e dor sa te vad si sa te imbratisez. As vrea sa ma intalnesc cu tine si cu doamna intr-un spatiu fara oameni si sa traim imreuna cateva clipe bucuria orizontului vizual pe care o traiesc sfintii si copiii…” Iar in post scriptum spune: „Am o dorinta, sa cumperi garsoniera mea, pentru ca nu vreau sa mor chirias: poate sa-ti serveasca vreodata la venirea ta in Bucuresti, impreuna cu doamna. Este in centrul Bucurestiului, langa Cismigiu. Intr-o proprietate a lui Cioran nu ma simt chirias.”

Cred ca e de inteles ca intre Tutea si Cioran era o prietenie adevarata. Fara comentarii, asadar!



Sursa Completa

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.